Jednym z podstawowych elementów hydraulicznego układu wspomagania kierownicy jest pompa. Napędzana jest specjalnym paskiem, który tłoczy do przekładni kierowniczej płyn ułatwiający jej pracę. Jest on bardzo dużym ułatwieniem podczas prowadzenia pojazdu. Czasem jednak może ulec awarii i sygnalizuje to w bardzo jednoznaczny sposób.

Charakterystyczne cechy pomp wspomagania

pompy wspomaganiaWiększość samochodów wyposażona jest już podczas produkcji w wiele elementów, które mają ułatwiać jazdę i zwiększać komfort prowadzenie pojazdów. Jeszcze dwadzieścia lat temu auta nie były wyposażone w pompy wspomagania i kręcenie kierownicą było dla wielu osób bardzo uciążliwe. Działo się tak najczęściej podczas ostrych skrętów. Problem miały zwłaszcza panie, które nie dysponowały zbyt dużą siłą. Teraz jednak już nie trzeba się martwić, ponieważ takie pompy są wręcz standardem. Oczywiście każda rzecz kiedyś może się popsuć. Uszkodzona pompa wydaje bardzo często charakterystyczny dźwięk przypominający wycie. Występuje ono najczęściej podczas skręcania kół. Jest to znak, że należy udać się mechanika. Aby dokonać wymiany zużytej pompy trzeba odessać pozostałości płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, odłączyć przewody ciśnieniowe i zdemontować pasek napędowy. Następnie należy odkręcić pompę od mocowania bloku silnika. Zamontowanie nowej pompy przebiega w odwrotnej kolejności. Trzeba również napełnić układ wspomagania świeżym płynem hydraulicznym. Samodzielnie raczej nie będziemy mogli tego zrobić i lepiej od razu udać się do specjalisty.

Faktem jest, że na tak zwaną złośliwość rzeczy martwych nie mamy żadnego wpływu. Jeśli coś w naszym samochodzie się zepsuje, lepiej od razu udajmy się do mechanika. Wymiana pompy wspomagania dla laika może wydawać niezwykle skomplikowana, jednak dla specjalisty nie jest niczym trudnym.

 

Kategorie: Motoryzacja